ik laat ook eens van me horen ! - Reisverslag uit Kappl, Oostenrijk van Mieke Kester - WaarBenJij.nu ik laat ook eens van me horen ! - Reisverslag uit Kappl, Oostenrijk van Mieke Kester - WaarBenJij.nu

ik laat ook eens van me horen !

Door: Mieke van Kester

Blijf op de hoogte en volg Mieke

21 December 2011 | Oostenrijk, Kappl

Hallo allemaal,

Hier het eerste berichtje vanuit Kappl. Tja wara moet ik eigenlijk beginnen heb al zo veel meegemaakt. Nou beginnen we bij 1 december ; de vertrekdag. We werden met onze auto door mijn oom en neef naar oostenrijk gebracht samen met mij klasgenoot Michelle. Maar ja je weet het ik ben nou eenmaal een vrouw en Michelle ook dus wij nemen alles mee wat wij nootzakelijk vinden (alles dus!) Dus wij de hele auto vol gedouwd met spullen heel de weg krap gezeten, maar ja nu heb ik (als het goed is) alle spullen bij me die ik nodig heb. Aankomst in kappl, werden we ontvangen door onze baas die vertelde alles super snel en op zijn tirolisch dus we verstonden er niet veel van. Maar hij was dus ook heel snel weer weg. Tja het huis ….. wat moet ik daar over zeggen we hadden een kamer met stapelbed zo gammel als wat en je kon niet normaal dat bed uit kon zonder je hoofd te stoten. Later kwamen we erachter dat boven nog een kamer is dus daar ben ik naar toe verhuisd.Lekker mijn eigen bedje !

Nou de volgende dag zijn we naar Fiss gereden voor de cursus . Omdat het omgeboekt was van St Anton naar Fiss werden de onderkomens verdeeld over heel Fiss. Wij kwamen terecht bij een super luxe hotel van een Nederlandse vrouw en Oostenrijkse man. De kamer was echt super lekker en lux. We hebben 1 nacht met een ander meisje geslapen en voor de rest gewoon met zijn 2e op de kamer geslapen.

De volgende dag begon mij Anwärter, spannend natuurlijk. We moesten om half 9 daar zijn kregen we al het martiaal een super dikke map en een dvd. Daarna gingen we door naar de piste daar werden we ingedeeld in groepen en kwamen we bij een leraar. Maar in het buitenland kennen ze geen “Van” dus dan wordt je gewoon bij de v van van kester ingedeeld. Dus in het laatste groepje. We kregen alle grondbeginselen aangeleerd van het skien , maar ook warming-up geven. In de cursus hebben we ook 1 halve dag gesnowboard en een halve dag op snowblades gestaan. Maar ook een deel van de cursus was lawine gevaar en hoe je iemand in de lawine terugvindt.
Mijn dag zag er als volgtg uit. ’s Morgens vanaf 08.00 uur tot 09.30uur theorie, daarna door naar de piste van 10.00 uur tot 14.30 uur praktijk, daarna nog theorie van 16.15 uur to 17.00 uur .
Daarna gouw naar huis eten maken en de Boeken induiken en heel hard leren. Vooral het Duits is me flink tegengevallen in de praktijk kan ik het goed verstaan maar in de boeken staat het soms op zo’n manier dat het niet te begrijpen is. Gelukkig was de eigenaresse van ons hotel bereid om me te helpen met de theorie. Dat heeft me wel geholpen.
Michelle is helaas na 2 dagen gestopt met de cursus ,want ze hadden gezegd dat ze het waarschijnlijk niet ging halen. Dus die is gestopt en heeft haar geld terug gekregen.
Vanaf 10 december moest ik verhuizen van het ene naar het andere hotel omdat dat andere hotel vol zat vanaf dat moment.
Nou de dag van het examen was niet helemaal mijn dag..! De theorie ging vrij goed naar mijn idee. Daarna naar de praktijk toets, die bestond uit 3 onderdelen het eerste deel met parallel skiën ging niet erg goed , want het was onderaan heel ijzig en wij waren weer als een van de laatste. Maar de rest ging naar mijn idee wel ok. Maar bij de uitslag bleek uiteindelijk dat ik gezakt was voor het praktijk en een klein onderdeel van de theorie dat stomme Duits ook.
De volgende hertoets in in januari en we gaan gewoon heel hard oefenen en leren en hopen dat ik het dan wel haal.

Uiteindelijk weer terug in Kappl is het helemaal niet erg dat ik hem niet gehaald heb, want hij ziet het gewoon dat ik de cursus wel heb gedaan alleen niet gehaald heb. We moesten de 16e ons melden bij de skischool voor nog wat uitleg, maar dat ging weer net zo snel als de eerste keer. Hij had vertelt eerst dat we pas die week daarna belde hij mij op met de vraag of ik niet toch kon komen werken. Ondertussen is hier onder een helikopter geland en stonden er allemaal ambulances en politie wagens voor het huis. We hebben zegmaar 1 huis en de bovenverdieping is van ons en de onderverdieping is van een vrouw van zo n 80 jaar. En die werd dus opgehaald met de helikopter, het hele dorp was uitgelopen om dat te zien natuurlijk was mijn avontuur ook wel.

Sinds we terug zijn hebben we nog meer dingen ontdekt die het niet doen of gewoon kapot zijn. De douche, tv, wasmachine ect. Ik hoop echt dat het snel gemaakt kan worden. Oja het is ook nog koud in huis kom je thuis van een koude dag op de piste kan je niet eens even warm worden in je warme huis.

Nou ik ben dus afgelopen zaterdag begonnen met lesgeven. Ik had echt geen idee wat ik moest doen, ik had natuurlijk wel een cursus gehad maar overal is het anders. In eerste instantie stond ik samen met een jonge maar die was ineens na 5 minuten weg! Dus moest ik het alleen doen. Het was een klein jongetje die eigenlijk niet wilde en als een kind niet wil werkt het ook niet mee. Nou dat heb ik gemerkt , dus de vader heeft hem weer meegenomen en de volgende dag weer geprobeerd. In de middag kreeg ik dit meer wel samen met die jongen een gevondene groep van twee meisjes van 7 en 5 jaar. Die kunnen al bochten maken en dan gaat alles een stuk beter en leren ze ook sneller. Ik vind ook 3 jaar wel erg jong om met skiles te beginnen. De rest van de week heb ik die groep van twee meiden gedraaid. Een beetje spelenderwijs oefeningen doen is wel leuk. Ze gaven me al complimenten zoals; Du bist der Beste Schilehrerin auf der Weld en Du macht schifahren spaß. Dat is super leuk om te horen. En het Duits die die meiden praten is goed te verstaan de hun maken er ook niet zo’n groot probleem van als ik het even niet versta dan leggen ze het gewoon uit. Dat geeft wel vertrouwen.

Ook dat skipak geeft je echt aanzien zodra jij dat pak aanheb denken mensen gelijk dat je kan skiën dat is echt leuk. Maar ook als ik een afdaling maak voor mezelf ben ik me er wel van bewust dat ik wel goed moet skiën en niet moet vallen want dat staat echt stom.

Nou ik hoop dat jullie weer een beetje op de hoogte zijn .
In het begin zag ik het echt niet zitten, maar nu alles een beetje duidelijker wordt en ik merk dat het lesgeven wel onwijs leuk is word het allemaal wel iets positiever.
Iedereen een fijne kerst ik hoop dat wij het hier ook goed gaan vieren.

Mijn Oostenrijkse nummer is : 00436507605657 en mijn adres is : Mahren 75, a-6555 Kappl, post is altijd welkom natuurlijk .!
en voor foto's:https://picasaweb.google.com/miekemikkie/December?authkey=Gv1sRgCNnsgKT57qOGAw#

Xx Mieke met een ijspegel aan haar neus..!

  • 21 December 2011 - 16:29

    Denise:

    Hee schatje,

    Wat leuk om iets van je te horen/lezen! Ik ben blij dat je het nu naar je zin hebt daar! Je examen komt echt wel goed ! ;)

    Ik mis je,

    X

  • 21 December 2011 - 17:28

    Jannie:

    Hallo Mieke,
    Leuk weer een berichtje op waar ben jij .nu.Er zijn al wat mensen die er naar hebben gevraagt.Heel veel succes met het lesgeven en fijne feestdagen, maak er wat gezelligs van.

  • 21 December 2011 - 18:05

    Sander:

    Ja Mieke,

    Ik had je een kerstkaart willen sturen maar nu krijg ik het adres te laat door. Sorry, bij deze dus de fijne kerstdagen en een goed uiteinde!

  • 23 December 2011 - 14:44

    Larissa:

    Hee!

    Leuk om weer wat te lezen! Gelukkig heb je het nu naar je zin :) Je examen is wel jammer, maar in januari ga je hem zeker weten halen!

    Fijne kerstdagen en een goed uiteinde!

    Ik ga je binnenkort even bellen!

    Ik mis je!

    xx

  • 25 December 2011 - 20:42

    Oma V Kester:

    Ik ben hier gezellig bij je ouders op kerstdiner.Ik wens jou ook heel veel fijne dagen en veel succes met je studie.Ik zal voor je duimen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Kappl

Stage Kappl, Oostenrijk

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2012

Kappl place to be !

16 Januari 2012

Anwarter gehaald

13 Januari 2012

Ben ik weer !

21 December 2011

ik laat ook eens van me horen !
Mieke

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 19798

Voorgaande reizen:

06 Juli 2012 - 21 Augustus 2012

Werken in Hurghada, Egypte

01 December 2011 - 15 April 2012

Stage Kappl, Oostenrijk

24 April 2011 - 30 September 2011

Stage Rhodos, Griekenland

30 April 2010 - 15 September 2010

stage in Frankrijk

Landen bezocht: