Ben ik weer ! - Reisverslag uit Kappl, Oostenrijk van Mieke Kester - WaarBenJij.nu Ben ik weer ! - Reisverslag uit Kappl, Oostenrijk van Mieke Kester - WaarBenJij.nu

Ben ik weer !

Door: Mieke van Kester

Blijf op de hoogte en volg Mieke

13 Januari 2012 | Oostenrijk, Kappl

GruBe Gott,

Ben in weer na een aantal weken. Alles gaat goed ! Ben lekker gewend aan het koude land.!

Uhmm…. Waar zal ik beginnen oja de kerstvakantie . Het is zo super gezellig geweest . In de vakantie kwamen alle Nederlanders die hier jaar in en naar uit komen om les te geven. Super leuke en gezellige mensen. Gelukkig maar! met kerst hebben we heerlijk gegeten met zijn alle en ook Silvester (oud en nieuw) hebben we niet ongestoort voorbij laten gaan. Dus een goed feestje is hier toch mogelijk ben in achter gekomen, maar dan moet je wel met de goede mensen zijn.

In de kerstvakantie heb ik een groepje gehad van ong. 10 kinderen . We super leuk in had een heel aantal Nederlandse kinderen. Van de vader van een van die kinderen moest er perse een Nederlandse skileraar of lerares op. Uiteindelijk kreeg ik die kinderen wel leuk, want het was een groepje 3 van de 5 dus die kinderen konden allemaal al aardig skiën dus dan maak je wel leuke dagen . Kan ik zelf ook nog een beetje skiën is nooit verkeerd.

De laatste (vrij)dag van de vakantie zijn we gewoon opgestaan , maar vanuit ons huis kan je de gondel naar boven zien gaan. Maar die zagen we die ochtend niet gaan. Die ochtend had het heel de nacht gesneeuwd en de die ochtend dus ook . Wij helemaal blij wij dachten nou zijn we ingesneeuwd hoeven we niet te werken. Uiteindelijk moesten we toch naar beneden komen en hebben we ong. 3 kwartier staan wachten totdat ze hadden besloten of de baan ging lopen en of het dal dicht ging. Dat was niet het geval dus me moesten gewoon lesgeven. Het was bijna niet te doen met al die sneeuw en kou. Maar ja de ouders brengen toch hun kinderen.
Uiteindelijk is het dal 1 dag dicht geweest door te veel sneeuw. Het heeft dagen lang gesneeuwd. Ischgl (dorp verderop ) is wel langer dicht geweest omdat er tussen Kappl en Ischgl een hele grote Lawine naar beneden is gekomen .
Collega’s van ons moesten maandag op het vliegtuig naarhuis , maar hebben hun vlucht om moeten boeken omdat het dal dicht was en ze het dal niet uit konden komen. Dus die hadden nog wat extra dagen vakantie…. Tja….. overmacht hé!

Na de vakantie denk je dat het wel over is met de drukte, maar niks is minder waar ! Ik kreeg dit keer de kinder Anfängers, dus de kinderen die als een klein beetje konden remmen en bochtjes kunnen maken. Ook wel leuk , want ze leren dan wel heel veel en snel. Maar doordat alle collega’s zowat weg waren was ik op mezelf aangewezen en had ik dus vanaf maandag elke dagen ong. 12 kinderen . We heftig hoor zeker als ze ook nog niet allemaal zelf de lift uit kunnen stappen. Deze week zat helemaal vol met Russen en Roemen die denken dat jij wel Russisch of Roemenisch kan praten echt verschikkelijk. Zelfs die ouders kunnen vaak niet eens 1 woord Engels of Duits. Ik zetten vaak het oudste duitse kind als eerste in de lift en die vertel ik was ze moet doen. Dat is de enigste manier.
En ik kreeg de laatste dag inplaats van fooi kreeg ik van een kind een super leuke muts dat vond ik zo lief.

Zondag mijn anwarter ben benieuwd..!
Nou jullie horen het wel !

xx Mieke

  • 18 Januari 2012 - 15:07

    Trees:

    Jij maakt wel het een en ander mee!
    Daar kan toch een school niet tegenop. Ik hoorde dat je ouders binnenkort komen. Het zal dan vast leuk zijn om hen te laten zien waar je mee bezig bent.
    Hier is het weer lekker aan het regenen, dus de sneeuw is heel wat leuker.
    Veel plezier verder en de groetjes van alle Nuijtens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Kappl

Stage Kappl, Oostenrijk

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2012

Kappl place to be !

16 Januari 2012

Anwarter gehaald

13 Januari 2012

Ben ik weer !

21 December 2011

ik laat ook eens van me horen !
Mieke

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 19803

Voorgaande reizen:

06 Juli 2012 - 21 Augustus 2012

Werken in Hurghada, Egypte

01 December 2011 - 15 April 2012

Stage Kappl, Oostenrijk

24 April 2011 - 30 September 2011

Stage Rhodos, Griekenland

30 April 2010 - 15 September 2010

stage in Frankrijk

Landen bezocht: